2 красавіка штогод адзначаецца Сусветны дзень распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму (World Autism Awareness Day). Гэты дзень усталяваны Генеральнай Асамблеяй ААН з 2007 года.
Аўтызм - гэта парушэнне развіцця, якое праяўляецца на працягу першых трох гадоў жыцця і з'яўляецца следствам неўралагічнага расстройства, адбіваецца на функцыянаванні мозгу. Аўтызм праяўляецца ў дзяцей незалежна ад іх полу, расавай прыналежнасці або сацыяльна-эканамічнага становішча. Для аўтызму ў першую чаргу характэрныя ўнікальныя асаблівасці ў плане сацыяльнага ўзаемадзеяння, складанасці ў паўсядзённых стасунках і нестандартны спосаб апрацоўкі інфармацыі ад органаў пачуццяў. Паводзіны дзяцей з аўтызмам характарызуюцца таксама жорсткай стэрэатыпнасцю – ад шматразовага паўтарэння элементарных рухаў (трасяніна рукамі ці падскокванні) да складаных рытуалаў, і нярэдка з праявай дэструктыўнасці (агрэсія, самапашкоджанні, крыкі).
Ранняе дыягнаставанне аўтызму, належнае даследаванне і тэрапія маюць жыццёва важнае значэнне для далейшага росту і развіцця чалавека. Для лячэння дзяцей выкарыстоўваюцца індывідуальныя праграмы псіхалагічнай карэкцыі.
У Беларусі дзеці з аўтызмам могуць наведваць інтэграваныя групы ў дзіцячых дашкольных установах і навучацца ў інтэграваных класах у школах. Для сем'яў, якія выхоўваюць дзяцей з аўтызмам, прадугледжаны паслугі спецыялістаў вузкага профілю ў Цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (міністэрства адукацыі), цэнтрах/кабінетах ранняга ўмяшання (міністэрства аховы здароўя).
Адным з адукацыйных устаноў г. Мінска, у якім навучаюць дзяцей з аўтызмам, з'яўляецца ДУА «Спецыяльная агульнаадукацыйная школа №18 г.Мінска для дзяцей з цяжкімі парушэннямі мовы».
З 1 верасня 2013 года адкрыты Рэсурсны цэнтр па аказанні комплекснай дапамогі дзецям з аўтыстычнымі парушэннямі ДУА «Сярэдняя школа №5 г. Мінска». Асноўная мэта адкрыцця дадзенага рэсурснага цэнтра – гэта распаўсюд эфектыўнага педагагічнага вопыту работы, накіраванага на рашэнне прыярытэтных задач развіцця сістэмы спецыяльнай адукацыі і аказанні карэкцыйна-педагагічнай дапамогі дзецям з асаблівасцямі аўтыстычнага спектру. Дзейнасць цэнтра накіравана на стварэнне інклюзіўнага адукацыйнага асяроддзя.
Акрамя ўсяго, у Беларусі праводзяць сваю дзейнасць бацькоўскія аб'яднанні і грамадскія арганізацыі, якія аказваюць падтрымку сем'ям, у якіх жывуць дзеці і маладыя людзі з аўтызмам.
Інфармацыя
Паводле статыстыкі на сёння 1 з 80 дзяцей мае розныя асаблівасці з аўтыстычнага спектру. Гэта усярэдненая ацэнка, якая істотна вар'іруецца ў розных даследаваннях. Прычыны Асаблівасці аўтыстычнага спектру да гэтага часу даследуюцца, у ліку асноўных называюцца генетычныя і экалагічныя прычыны – спадчыннасць і ўплыў навакольнага асяроддзя.
За апошні час у свеце вырасла дасведчанасць аб аўтызме.
Прыняўшы ў 2015 годзе Парадак дня ў галіне ўстойлівага развіцця да 2030 года, міжнародная супольнасць пацвердзіла сваю прыхільнасць інклюзіі, даступнаму і ўстойліваму развіццю. Дзеці з дыягназам аўтызму ці без яго – гэта, перш за ўсё, дзеці. Яны маюць патрэбу ва ўвазе, клопаце, грамадскай падтрымцы і стварэнні ўмоў для развіцця сваіх здольнасцяў і якаснага жыцця.